Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú. Viac info

 

Čo robiť, keď sa nedarí predať nehnuteľnosť

Pridané: 15.6.2023

Predaj nehnuteľnosti nemusí ísť vždy podľa plánu. Aké nástroje a triky použiť sa dočítate v článku. Čítanie Vám zaberie 5 minút.

Tento článok vznikol na základe zmien na realitnom trhu, ktoré tu badať už nejaký ten mesiac. Zvyšovanie úrokových sadzieb začiatkom roka spôsobilo nemalé zvýšenie splátok na hypoúveroch a teda až neschopnosť niektorých ľudí získať hypotéku.

To zase spôsobilo, že na trhu je aktuálne vyšší počet nehnuteľností, ktorý doba predaja sa začína predlžovať. V minulom roku nebol problém predať nehnuteľnosť do týždňa, ba až do dňa.

Poďme ale k článku. Základným faktorom pri predaji je hlavne cena nehnuteľnosti. Skôr či neskôr sa predá každá jedna nehnuteľnosť, otázne je za akú cenu. Druhým faktorom je lokalita a tretím je stav nehnuteľnosti

Základná otázka môže znieť, čo to znamená dlhý predaj ? Všeobecne to pri bytoch môže byť pol roka až rok, pri domoch rok a viac. Otázkou je, ako rýchlo potrebuje sám majiteľ mať predaj ukončený. Teraz sa poďme pozrieť na to, čo vie predaju pomôcť.

CENA  - STAV - LOKALITA

  • Správne nastavenie ceny je úplným základom. K stanoveniu ceny sa používa tzv. komparatívna metóda, teda porovnanie všetkých konkurenčných nehnuteľností v okolí tej vašej. Avšak pozor, sú to ceny nepredaných nehnuteľností! Ak to s cenou prestrelíte, môže sa stať že to kupujúcich nasmeruje ku konkurenčným ponukám. Realitné kancelárie dnes disponujú systémami na presné určenie predajnej ceny, nechajte si vypracovať CMA analýzu a cenu  prispôsobte tomu kedy najneskôr potrebujete mať predaj ukončený. 
  • Stav nehnuteľnosti je druhým dôležitým faktorom, ktorý dokážete ovplyvniť. Vymaľovanie, upratanie, alebo aj pokosenie pozemku vie ohromne pomôcť. Ak nechcete znižovať cenu, zlepšite stav nehnuteľnosti. Bez toho to nepôjde. Ak sa jedná o byt alebo dom ,dôkladne poupratujte, doplňte chýbajúce žiarovky do jednotného odtieňa a nehnuteľnosť vyvoňajte. Vnímame  predsa všetkými zmyslami
  • Obdobie v ktorom sa spúšťa predaj ma taktiež istý vplyv na úspech. Hlavné realitné sezóny sú jar a jeseň. Leto a zima po novom roku sú dlhodobo slabšie.
  • Marketing a propagácia by si zaslúžili aj samostatný článok, ale teraz aspoň v krátkosti. Základom je správna propagácia a v čo najvyššej miere. Ak už svoju nehnuteľnosť predávate a nedarí sa, vyskúšajte tieto veci

Kvalitné fotografie ! Aj ten najkrajší dom, ale so zlými fotkami bude mať problém pri predaji. Špičkový telefón alebo zrkadlovka dnes dokážu perfektne fotiť, ak samozrejme viete ako. Fotky robte z roku miestnosti, pri maximálnom svetle a upratanej miestnosti. Foťte horizontálne tak aby ste čo najviac zachytili samotnú miestnosť, nie len nábytok, ten predsa nepredávate. Fotky následne upravte v počítači alebo telefóne.

Aj ten najkrajší dom, ale so zlými fotkami bude mať problém pri predaji. 

Video prezentácia je vyššia liga propagácie, živé video s komentovaním vie na internete zaujať násobne viac ako len fotky. Povedzme si že všetci radšej sledujeme videá ako čítame

3D virtuálna prehliadka hlavne pri rodinných domoch, ale aj bytoch vás odbremení od zbytočných obhliadok. K vám domov príde na obhliadku až človek ktorý si virtuálne prezrel každú miestnosť, pozná dispozíciu a tzv., vie do čoho ide.

Plaťte za propagáciu. Topovanie na inzertných portáloch a platená reklama na sociálnych sieťach zabezpečí vyšší dosah vášho inzerátu. Budete prvý, buďte viditeľný.

Reklamný baner na nehnuteľnosti. Niekedy ani susedia nevedia že sa vaša nehnuteľnosť predáva a to je veľká škoda. Možno je medzi nimi váš kupujúci.

Ak už je vaša nehnuteľnosť dlhšiu dobu inzerovaná, škodu nespraví stiahnutie inzerátu na istý čas a následne nová propagácia s inými fotkami. Nepomohlo ? Následne prichádza na rad zníženie ceny, zásadné zníženie. Ak je vaša aktuálna predajná cena 150 000 €, pri znížení na 148 900 € to veľký rozruch asi nespraví. Vyskúšajte teda zásadné zníženie napr. na sumu 129 000 €.

Dobre urobená obhliadka môže výborne pomôcť a v kupujúcich navodiť príjemné pocity, vytvoriť predstavy o budúcom stave. Ale taktiež ak obhliadku nespravíte správne, môžete kupujúceho odohnať. 

Ak nezvoní telefón, je zlá cena

Postupným pomalým znižovaním ceny sa z vašej nehnuteľnosti iba stane ležiak a následne ju predáte za ešte menšiu sumu ako by ste zásadne znížili jednorázovo cenu hneď prvýkrát a to bude škoda. Pre dosiahnutie úspechu je potrebné dodržať všetky vyššie spomenuté praktiky

 

Verím, že vám tie rady aspoň trochu pomôžu .