Tento článok vznikol na základe zmien na realitnom trhu, ktoré tu badať už nejaký ten mesiac. Zvyšovanie úrokových sadzieb začiatkom roka spôsobilo nemalé zvýšenie splátok na hypoúveroch a teda až neschopnosť niektorých ľudí získať hypotéku.
To zase spôsobilo, že na trhu je aktuálne vyšší počet nehnuteľností, ktorý doba predaja sa začína predlžovať. V minulom roku nebol problém predať nehnuteľnosť do týždňa, ba až do dňa.
Poďme ale k článku. Základným faktorom pri predaji je hlavne cena nehnuteľnosti. Skôr či neskôr sa predá každá jedna nehnuteľnosť, otázne je za akú cenu. Druhým faktorom je lokalita a tretím je stav nehnuteľnosti
Základná otázka môže znieť, čo to znamená dlhý predaj ? Všeobecne to pri bytoch môže byť pol roka až rok, pri domoch rok a viac. Otázkou je, ako rýchlo potrebuje sám majiteľ mať predaj ukončený. Teraz sa poďme pozrieť na to, čo vie predaju pomôcť.
CENA - STAV - LOKALITA
Kvalitné fotografie ! Aj ten najkrajší dom, ale so zlými fotkami bude mať problém pri predaji. Špičkový telefón alebo zrkadlovka dnes dokážu perfektne fotiť, ak samozrejme viete ako. Fotky robte z roku miestnosti, pri maximálnom svetle a upratanej miestnosti. Foťte horizontálne tak aby ste čo najviac zachytili samotnú miestnosť, nie len nábytok, ten predsa nepredávate. Fotky následne upravte v počítači alebo telefóne.
Aj ten najkrajší dom, ale so zlými fotkami bude mať problém pri predaji.
Video prezentácia je vyššia liga propagácie, živé video s komentovaním vie na internete zaujať násobne viac ako len fotky. Povedzme si že všetci radšej sledujeme videá ako čítame
3D virtuálna prehliadka hlavne pri rodinných domoch, ale aj bytoch vás odbremení od zbytočných obhliadok. K vám domov príde na obhliadku až človek ktorý si virtuálne prezrel každú miestnosť, pozná dispozíciu a tzv., vie do čoho ide.
Plaťte za propagáciu. Topovanie na inzertných portáloch a platená reklama na sociálnych sieťach zabezpečí vyšší dosah vášho inzerátu. Budete prvý, buďte viditeľný.
Reklamný baner na nehnuteľnosti. Niekedy ani susedia nevedia že sa vaša nehnuteľnosť predáva a to je veľká škoda. Možno je medzi nimi váš kupujúci.
Ak už je vaša nehnuteľnosť dlhšiu dobu inzerovaná, škodu nespraví stiahnutie inzerátu na istý čas a následne nová propagácia s inými fotkami. Nepomohlo ? Následne prichádza na rad zníženie ceny, zásadné zníženie. Ak je vaša aktuálna predajná cena 150 000 €, pri znížení na 148 900 € to veľký rozruch asi nespraví. Vyskúšajte teda zásadné zníženie napr. na sumu 129 000 €.
Dobre urobená obhliadka môže výborne pomôcť a v kupujúcich navodiť príjemné pocity, vytvoriť predstavy o budúcom stave. Ale taktiež ak obhliadku nespravíte správne, môžete kupujúceho odohnať.
Ak nezvoní telefón, je zlá cena
Postupným pomalým znižovaním ceny sa z vašej nehnuteľnosti iba stane ležiak a následne ju predáte za ešte menšiu sumu ako by ste zásadne znížili jednorázovo cenu hneď prvýkrát a to bude škoda. Pre dosiahnutie úspechu je potrebné dodržať všetky vyššie spomenuté praktiky
Verím, že vám tie rady aspoň trochu pomôžu .